Методична діяльність є специфічним різновидом освітньо-управлінської діяльності. Сучасне розуміння сутності професійної діяльності методиста (як взаємодії педагогічної, управлінської та інноваційної складових) у вищому закладі освіти І-ІІ рівнів акредитації виходить далеко за межі суто організаційної методичної роботи і сягає творчого, науково-методичного та дослідницького рівня.
Саме про такого методиста пише відомий соціолог В.Т.Солодков: «Суспільство в одній особі має справу з унікальним спеціалістом. Він одночасно виступає в декількох ролях: збирає «кванти» інформації, збагачуючи соціальний інститут освіти… Виконує роль ученого систематика-аналітика. Є вчителем учителів».
Однак методист не лише залучає нові знання з метою професійного розвитку педагога, а й проводить дослідження щодо здобуття таких знань з метою піднесення ефективності навчально-виховного процесу в цілому. В останньому випадку методична робота стає науково-методичною.
Метою методичної роботи є науково-методичне забезпечення завдань концепції навчального закладу, що реалізується через постійне удосконалення навчально-виховного процесу, задоволення освітніх потреб викладачів, створення умов щодо їхнього фахового функціонування та особистістної самореалізації, оволодіння ними сучасним змістом і технологіями навчання і виховання, методами наукового аналізу власної педагогічної діяльності, засобами вирішення педагогічних задач, спрямованих на розвиток особистості студента, його соціалізації.
Одним із провідних призначень методичної роботи є підвищення кваліфікації викладачів, тобто створення гнучкої системи динамічного задоволення професійних потреб педагогічних працівників.
ОСНОВНІ НАПРЯМИ ДІЯЛЬНОСТІ МЕТОДИСТА ПОЛТАВСЬКОГО ПРОФЕСІЙНОГО ЛІЦЕЮ
(планування, організація, контроль, звітність, впровадження)
Планування:
- перспективного плану методичної роботи в технікумі;
- щорічного та місячного плану роботи методиста;
- графіку підвищення кваліфікації викладачів;
- роботи школи молодого викладача;
- плану вивчення передового досвіду викладачів;
- графіку відкритих занять;
- графіку відвідування занять викладачів.
Участь у плануванні:
- роботи навчального закладу;
- роботи циклових (предметних)комісій;
- виховної роботи;
- роботи обласної методичної комісії;
- роботи педради.
Організація:
- роботи з підвищення кваліфікації викладачів;
- науково-методичної роботи викладачів;
- узагальнення і популяризації перспективного педагогічного досвіду;
- атестації викладачів;
- участі викладачів в науково-практичних конференціях;
- відкритих занять;
- заходів сумісно з вузами;
- виставок науково-методичних робіт викладачів та творчих робіт студентів.
Контроль за:
- виконанням плану-графіка: атестації викладачів, взаємовідвідування навчальних занять викладачами, проведення відкритих занять, стажування та ФПК та ін.;
- веденням навчально-методичної документації;
- проведенням консультацій та додаткових занять;
- організацією та проведенням НДРС;
- діяльністю циклової (предметної) комісії;
- методикою організації та проведення диференційованих заліків, іспитів, ДКР.
Звітність:
- щорічний звіт про методичну роботу.
Впровадження:
- нових педагогічних технологій в навчальний процес.
Створення:
- нової методичної документації;
- зразків нової навчально-методичної документації.